Celebra el Día das Letras Galegas 2020 con una lectura muy especial

Fecha: octubre 30, 2020

[:es]Este año, la crisis sanitaria ha obligado a aplazar la celebración del Día das Letras Galegas al próximo sábado, 31 de octubre. La Real Academia Galega eligió esta fecha para rendir tributo al trabajo de Ricardo Carvalho Calero, quien hubiera cumplido 110 años el día anterior, y se desplazará a Ferrol, ciudad de origen del intelectual gallego, para homenajear su figura. Su labor como historiador de la literatura, crítico literario, filólogo y escritor es indisociable de sus esfuerzos por dignificar la lengua y la cultura de Galicia.
En Gadis, siempre hemos mantenido un compromiso firme con la difusión de la literatura y lengua gallegas y no queremos dejar pasar la oportunidad de celebrar este día. En 2020, lo hacemos por partida doble 😉. Si en mayo nos sumamos a la celebración virtual con la recomendación de algunas obras contemporáneas de la literatura gallega, hoy te traemos un libro que presenta con mucha cercanía y sensibilidad el tema de la diversidad. Brian, o chinés, de David Daniel Vázquez Álvarez, es la historia de un niño con síndrome de Down que pone en valor las diferencias y fomenta el respeto, la comprensión y la tolerancia. ¡La lectura perfecta para una tarde en familia!

Brian, o chinés. El descubrimiento de que todos somos diferentes.

Brian, o Chinés recibió el primer Premio Xosé Neira Vilas de Novela Curta para niños y adolescentes en 2016. La novela de Vázquez Álvarez narra en primera persona las vivencias de Brian, un niño con síndrome de Down, desde sus primeros años en el colegio hasta que alcanza la mayoría de edad. A través de su diario y de las experiencias que le va tocando vivir, vamos descubriendo sus emociones, cómo va entablando relaciones con niños y niñas, personas adultas, y su percepción de las reacciones de quienes le rodean. Al acercarnos a sus páginas somos testigos del proceso de aceptación de su familia, cómo el llanto y la seriedad en el hospital el día de su nacimiento se van transformando y sufren una catarsis definitiva cuando, con tres o cuatro años, unos niños y niñas en el parque, que acabarán convirtiéndose en sus amistades, le apodan “o chinés”. La asociación de los rasgos físicos de Brian con un origen geográfico provoca un cambio de actitud en Ana, su madre, quien finalmente comprende que su actitud limitaba el desarrollo y la socialización de su hijo. Que, si bien es cierto que Brian tiene unas características particulares, no es menos cierto que todos tenemos peculiaridades. Eso nos hace distintos a unas personas de otras, pero no, por ello, nos resta valor.

Todas somos diferentes.

Con un lenguaje cercano, el texto va caracterizando con mucho detalle a los personajes que entrecruzan sus vidas con la de Brian y que tienen que enfrentarse y superar sus propios obstáculos. Todos ellos –amistades, familia, docentes…– consiguen que Brian se vaya sintiendo parte de un grupo en el que está integrado y con el que afronta algunos retos y vive grandes experiencias, que, en algunos casos, cambian el rumbo de sus vidas. A veces, el protagonista se ve atrapado por su propia concepción de las expectativas que otros tienen sobre él, pero la novela logra mostrar cómo la “diferencia” de Brian puede ser un don para ayudar a sus amigos y amigas cuando están en apuros. Libre de determinados prejuicios, le aporta una claridad en la mirada que le permite detectar detalles que pasan desapercibidos para otros. Al final, comprobamos que ninguna diferencia es insalvable porque, aunque los ritmos de evolución y los caminos que toman parezcan separarles, a todos les unen las emociones y la necesidad de sentirse acompañados.
 

La importancia de educar en la diversidad

Brian, o chinés pone en valor la riqueza de la diversidad a través de las fortalezas y debilidades que convierten en seres únicos a los personajes que pueblan sus páginas. Paradójicamente, son las diferencias las que actúan como nexo de unión entre Brian y sus amistades, y también las que les aportan a cada uno el valor que tienen como personas.

La elección de esta novela pretende aunar nuestro interés por la lengua y la literatura gallega y nuestra apuesta por la sostenibilidad. Porque en un mundo tan globalizado como el actual, la diversidad ha de ser nuestra seña de identidad. Es imposible hablar de desarrollo sostenible sin tener en cuenta la igualdad y, para lograrla, es imprescindible aprender a ver el mundo desde distintas perspectivas. Por eso, esta lectura nos ha parecido perfecta para que, este sábado, celebres el Día das Letras Galegas con tus hijos e hijas. La novela te ayudará a mostrarles cómo las diferencias pueden unir a las personas y fomentará valores como el respeto y la tolerancia, haciéndoles entender que:

  • Todos los seres humanos somos diferentes y eso nos enriquece.
  • Es importante aceptarse a uno mismo con nuestras diferencias sin intentar ser como los demás.
  • En lo diverso es donde reside la esencia de cada persona, en donde suelen encontrarse nuestros valores innatos.
  • Las diferencias nos invitan a pensar y nos abren a nuevas experiencias y conocimientos.
  • Entender y respetar las diferencias nos convierte en seres más empáticos.
  • Entender y respetar las diferencias elimina prejuicios y reduce nuestra tendencia natural a juzgar.
  • Entender y respetar las diferencias facilita la convivencia.
  • Es necesario cuidar la diversidad.

Entender la diversidad no solo ayudará a tus hijos e hijas a comprender el entorno que les rodea, sino que fortalecerá su autoestima y contribuirá a su propio autoconocimiento.
¿Conoces alguna obra sobre diversidad? ¿Tienes alguna recomendación? ¿Te parece un buen tema para conmemorar una fecha tan especial para la lengua gallega? Quizá aproveches esta celebración para acercarte a una librería y hojear algún ejemplar de nuestra literatura. ¡Feliz Día das Letras Galegas bis!😉[:gl]Este ano, a crise sanitaria obrigou a aprazar a celebración do Día das Letras Galegas ao próximo sábado, 31 de outubro. A Real Academia Galega elixiu esta data para render tributo ao traballo de Ricardo Carvalho Calero, quen cumpriría 110 anos o día anterior, e desprazarase a Ferrol, cidade de orixe do intelectual galego, para homenaxear a súa figura. O seu labor como historiador da literatura, crítico literario, filólogo e escritor é indisociable dos seus esforzos por dignificar a lingua e a cultura de Galicia.
En Gadis, sempre mantivemos un compromiso firme coa difusión da literatura e lingua galegas e non queremos deixar pasar a oportunidade de celebrar este día. En 2020, facémolo por partida dobre 😉. Se en maio nos sumamos á celebración virtual coa recomendación dalgunhas obras contemporáneas da literatura galega, hoxe traémosche un libro que presenta con moita proximidade e sensibilidade o tema da diversidade. Brian, o chinés, de David Daniel Vázquez Álvarez, é a historia dun neno con síndrome de Down que pon en valor as diferenzas e fomenta o respecto, a comprensión e a tolerancia. A lectura perfecta para unha tarde en familia!

Brian, o chinés. O descubrimento de que todos somos diferentes.

Brian, o Chinés recibiu o primeiro Premio Xosé Neira Vilas de Novela Curta para nenos e adolescentes en 2016. A novela de Vázquez Álvarez narra en primeira persoa as vivencias de Brian, un neno con síndrome de Down, desde os seus primeiros anos no colexio ata que alcanza a maioría de idade. A través do seu diario e das experiencias que lle vai tocando vivir, imos descubrindo as súas emocións, como vai establecendo relacións con nenos e adultos, e a súa percepción das reaccións das persoas que lle rodean. Ao achegarnos ás súas páxinas somos testemuñas do proceso de aceptación da súa familia, como o pranto e a seriedade no hospital o día do seu nacemento vanse transformando e sofren unha catarse definitiva cando, con tres ou catro anos, uns nenos e nenas no parque, que acabarán converténdose nas súas amizades, alcúmanlle “o chinés”. A asociación dos trazos físicos de Brian cunha orixe xeográfica provoca un cambio de actitude en Ana, a súa nai, quen finalmente comprende que a súa actitude limitaba o desenvolvemento e a socialización do seu fillo. Que, aínda que é certo que Brian ten unhas características particulares, non é menos certo que todos temos peculiaridades. Iso fainos distintos a unhas persoas doutras, pero non, por iso, réstanos valor.

Todas somos diferentes.

Cunha linguaxe próxima, o texto vai caracterizando con moito detalle aos personaxes que entrecruzan as súas vidas coa de Brian e que teñen que enfrontarse e superar os seus propios obstáculos. Todos eles –amizades, familia, docentes…– conseguen que Brian se vaia sentindo parte dun grupo no que está integrado e co que afronta algúns retos e vive grandes experiencias, que, nalgúns casos, cambian o rumbo das súas vidas. Ás veces, o protagonista vese atrapado pola súa propia concepción das expectativas que outros teñen sobre el, pero a novela logra mostrar como a “diferenza” de Brian pode ser un don para axudar aos seus amigos e amigas cando están en apuros. Libre de determinados prexuízos, achégalle unha claridade na mirada que lle permite detectar detalles que pasan desapercibidos para outros. Ao final, o lector comproba que ningunha diferenza é imposible de salvar porque, aínda que os ritmos de evolución e os camiños que toman parezan separarlles, a todos lles unen as emocións e a necesidade de sentirse acompañados.

 

A importancia de educar na diversidade

Brian, o chinés pon en valor a riqueza da diversidade a través das fortalezas e debilidades que converten en seres únicos aos personaxes que poboan as súas páxinas. Paradoxamente, son as diferenzas as que actúan como nexo de unión entre Brian e os seus amigos, e tamén as que lles achegan a cada un o valor que teñen como persoas.

A elección desta novela pretende xuntar o noso interese pola lingua e a literatura galega e a nosa aposta pola sostibilidade. Porque nun mundo tan globalizado como o actual, a diversidade debe ser noso aceno de identidade. É imposible falar de desenvolvemento sostible sen ter en conta a igualdade e, para lograla, é imprescindible aprender a ver o mundo desde distintas perspectivas. Por iso, esta lectura pareceunos perfecta para que, este sábado, celebres o Día das Letras Galegas cos teus fillos e fillas. A novela axudarache a mostrarlles como as diferenzas poden unir ás persoas e fomentará valores como o respecto e a tolerancia, facéndolles entender que:

  • Todos os seres humanos somos diferentes e iso enriquécenos.
  • É importante aceptarse a un mesmo coas nosas diferenzas sen tentar ser como os demais.
  • No diverso é onde reside a esencia de cada persoa, onde adoitan atoparse os nosos valores innatos.
  • As diferenzas convídannos a pensar e ábrennos a novas experiencias e coñecementos.
  • Entender e respectar as diferenzas convértenos en seres máis empáticos.
  • Entender e respectar as diferenzas elimina prexuízos e reduce a nosa tendencia natural a xulgar.
  • Entender e respectar as diferenzas facilita a convivencia.
  • É necesario coidar a diversidade.

 
Entender a diversidade non só axudará aos teus fillos e fillas a comprender a contorna que lles rodea, senón que fortalecerá a súa autoestima e contribuirá á súa propio autocoñecemento.
Coñeces algunha obra sobre diversidade? Tes algunha recomendación? Paréceche un bo tema para conmemorar unha data tan especial para a lingua galega? Quizá aproveites esta celebración para achegarte a unha librería e follear algún exemplar da nosa literatura. Feliz Día das Letras Galegas bis! 😉[:]