6 xogos en movemento para menos e nenas en casa

Conforme se van sumando semanas á corentena, nas casas nas que hai nenos e nenas, faise máis evidente a necesidade de facer actividades que lles permitan sacar toda a súa enerxía. Son moitos os beneficios que lles achega calquera actividade física, tanto para o seu desenvolvemento físico como cognitivo, e, nunha situación tan excepcional como a que vivimos, é máis necesaria que nunca. Por unha banda, é posible que os pequenos estean a consumir máis calorías das que poden gastar dadas as restricións actuais. Por outra banda, poden ser unha boa maneira de reducir as tensións que inevitablemente xera unha convivencia tan intensa e a limitación de espazo á que están sometidos. Ademais, pode converterse no momento para estar xuntos e gozar en familia. Desde Gadis, queremos darche algunhas ideas de xogos en movemento para nenos e nenas en casa, de forma que poidan realizar ese exercicio físico tan importante para a saúde e que, se queres, ti tamén lles acompañes.

6 xogos en movemento para nenos e nenas na casa

As ideas que che propoñemos están pensadas para un amplo rango de idade, nas que podes realizar algunha adaptación se desexas traballar algún aspecto en concreto da motricidad do neno ou a nena. Non vas necesitar nada extraordinario. Poderás facelo cos recursos que tes en casa. A falta de espazos abertos, poden ser un bo recurso para que os teus fillos e fillas movan todo o corpo. Sabemos que hai infinidade de posibilidades na rede, na televisión, nos videoxogos e nas distintas plataformas e aplicacións, pero tamén é importante prescindir das pantallas para fomentar as relacións interpersoais. O exercicio axudará a que se sintan ben, a que o seu cerebro funcione mellor e seguramente a que se durman antes. A interacción entre os distintos membros da familia axudaravos a conectar e contribuirá a limar os pequenos rozamentos que xurdisen durante o día.

1. Patinaxe con platos de cartón

Empezamos cunha proposta sinxela e moi divertida. Necesitarás un espazo amplo, no que has de retirar a alfombra, se a houbese. É importante que a superficie sexa o máis lisa posible. Cada un terá que coller dous pratos de cartón (podes substituílo por anacos de cartón) e colocar un en cada pé. Podes atalos aos pés facendo dous buracos na superficie do prato e pasando unha corda ou unha goma. Outra opción é usar cinta adhesiva. O xogo consiste en deslizarse a modo de patinaxe pola superficie. Podedes facer carreiras, circuítos e todo o que se vos ocorra para adaptalo ás necesidades dos participantes.

2. Circuíto pola casa

Buscade distintos materiais e obxectos para expor un circuíto pola casa. Podedes usar todas as estancias e adaptar as distintas fases do circuíto a cada espazo. A única condición é que ten que obrigar a realizar distintos tipos de movementos, desde saltar obstáculos a pasar por baixo de cadeiras ou arrastrarse por algún recuncho. Podedes repetilo as veces que queirades e cronometrar os tempos. Ademais, podedes ir engadindo dificultades con accesorios como cordas ou pelotas, por exemplo.
O mellor? O mesmo circuíto, con pequenas adaptacións, serve para os distintos membros da familia. Anímaste a organizar uns Xogos Olímpicos en casa?

3. Cordas no corredor

Quen non viu algunha película ou algunha serie na que un personaxe ten que atravesar raios infravermellos recorrendo a múltiples torsións para que non che saia unha alarma? Pois este é un bo momento para poñelo en práctica na túa casa! Atravesa cordas ou cintas, ou calquera elemento que teñas en casa, dunha parede a outra. Podes pegalas con cinta adhesiva. Decide a dificultade en función de quen vaia a participar no xogo. Esta proposta engancha tanto que seguro que ao final se converterá na forma habitual para atravesar dun lado a outro do teu corredor.

4. Labirinto

Debuxa un labirinto con cinta de pintar no chan dalgunha habitación para que os teus fillos atopen a saída. O nivel de dificultade non só depende da formulación, xa que podes ir engadindo elementos ou probas. Que che parece se teñen que percorrer o labirinto cunha pelota ou a pé manco? Ou talvez gateando? As adaptacións poden realizarse en función de quen se vaia a enfrontar ao reto.

5. Gymkana caseira

É unha boa maneira de retar aos teus fillos e fillas cunha pista de obstáculos na que teñen que completar unha misión. Crea recadros no chan coa axuda de cinta e vai colocando obstáculos con distintas pezas do mobiliario e obxectos. Quizá teñan que pasar por baixo dunha cadeira ou subir a un puf, por exemplo. Saca o máximo proveito ao que teñas! Se o neno ou a nena son moi pequenos, quizá sexa suficiente cos obstáculos. Para nenos e nenas un pouco máis maiores, pódense engadir probas: pídelles que se movan cunha bandexa na man ou cargados con obxectos e proba o seu equilibrio, ou faille algunha pregunta para avanzar. A dificultade pode ir incrementándose con cada quenda: engadindo máis obstáculos, pedindo que pechen os ollos, cargando con máis obxectos… Esta actividade permítelles exercitar o seu corpo, pero tamén a súa capacidade de atención, a súa concentración e a súa coordinación ollo-mano.

6. Ximnasio a domicilio

Transforma o teu salón ou calquera outra estancia nun ximnasio para os teus fillos. Que mellor maneira de que fagan exercicio?! Podes aproveitar calquera elemento que teñas en casa (pelota, corda, elástico, esterilla…), pero tampouco é necesario estar moi equipados. Por exemplo, coloca unha serie de papeis no chan para que teñan que chegar dun punto a outro sen tocalos ou prepara un colchón para facer pinchacarneiros, abdominais ou calquera outro exercicio que se che ocorra. Podes facer que cada un se converta en monitor un día e prepare a táboa de ximnasia para o resto da familia. Probablemente, se desate a creatividade de todos.

Estas son algunhas propostas para que amenices a corentena á vez que logras exercitar corpo e mente. Xa incluíras a actividade física dentro das rutinas en casa? Descubriches algunha proposta interesante? Encantaranos que nola contes!

Deja un comentario