Propósito 2018: vida saudable

Que tal se aproveitamos esta nova volta ao sol para gañar en saúde e calidade de vida? Un ano é tanto, e, á vez tan pouco tempo! Depende de como o enfoquemos, poderemos facer cousas incribles en 365 días.

Ten sentido fixar propósitos de ano novo?

Para algunhas persoas funcionan moi ben e para outras, non tanto. O certo é que un ano acaba e outro comeza e iso sempre nos axuda a reflexionar.
Facer balance do ano permítenos valorar os aspectos positivos e negativos de todo o vivido. E cando nos poñemos a pensar no seguinte, vímonos arriba. En xeral, adoitamos ter unha visión un tanto utópica e enchémonos de ilusións para todo o que queremos cambiar. De súpeto, queremos ter unha nova vida. E cando queremos facer moitas cousas de golpe, o resultado non adoita ser moi bo.
Con todo, a verdade é que psicoloxicamente o cambio de ano pódenos axudar. O mesmo que empezar un luns. Por suposto que podemos cambiar de vida un mércores en xuño. Con todo, o 1 de xaneiro é tan bo día como calquera outro para empezar; co aliciente de levar sempre a conta de cantos días/anos levas facendo algo 😉

Como conseguir os nosos propósitos de ano novo

O primeiro, e máis importante, é ter claro que, por que e para que. Isto pode parecer obvio, pero realmente, é a clave. A maior parte dos propósitos falla porque non teñen unha raíz profunda en nós mesmos.
Se pensamos nunha vida máis saudable, que é o que realmente nos move a conseguila? para que quero ter saúde?

  • para ter mellor tipo?
  • para render mellor fisicamente?
  • para reducir o risco de enfermidades non  transmisibles?
  • para manter baixo control a tensión?

Como vedes, todas as razóns mencionadas anteriormente son consecuencia dunha vida saudable. Con todo, en función do motivo que máis nos chame, debemos centrarnos máis nunhas ou outras accións. Canto máis claro sexa o obxectivo, máis fácil será conseguilo.

Cinco propósitos para unha vida saudable en 2018

Como xa comentamos moitas veces, a saúde é un cúmulo de factores. A actividade física, a alimentación, o manexo da tensión e evitar hábitos nocivos, son alicerces fundamentais.
Velaquí unha lista dos principais propósitos claros que nos podemos expor:

  1. Deixar de fumar.

Se queremos ter unha vida saudable, este obxectivo é o número 1. O tabaco acurta a vida uns 8-10 anos. No mundo morre unha persoa a causa do tabaco cada 6 segundos. Deixalo son todo vantaxes para a saúde, aínda que as primeiras semanas poidan ser un pouco complicadas. A boa noticia é que en canto deixas de fumar, automaticamente mellora a función do teu corazón e a dos teus pulmóns. Non cho penses máis e regálache un 2018 sen malos fumes. Recomendámosche que lle botes unha ollada a esta ligazón da Asociación Española Contra o Cancro con toda a información e axuda que necesitas.

  1. Durmir máis.

Sono ao levantarnos. Sono ao almorzar. Sono no traballo. Sono no sofá. Sono todo o día menos cando chega o momento de irnos á cama. Resúltache familiar? Pois durmir mellor debería ser un dos nosos propósitos para este 2018. O ideal para combater o cansazo permanente é aumentar a actividade física, aínda que poida parecer unha contradición. Facer exercicio equilibra o gasto enerxético e prepara ao teu corpo para un sono  reparador. Ademais, canto mellor durmamos máis ganas teremos de facer exercicio. É un ciclo que se retroalimenta e fainos sentirnos infinitamente mellor. Aquí  algúns consellos para mellorar o noso descanso.

  1. Reducir o consumo de graxas e azucres.

A colación de durmir ben, está o consumir menos graxas  polinsaturadas,  hidroxenadas e azucres. Estes compostos están moi presentes na comida procesada, así que evitándoa xa gañaríamos bastante. Cando durmimos mal e sentimos o cansazo, tendemos a decantarnos por estes alimentos. O noso metabolismo vai lento, apenas queima enerxía e queremos algo saboroso e rápido. Con todo, canto máis exercitemos, mellor durmiremos e máis nos apetecerá  as froitas e as verduras. Importante lembrar que, aínda que non padezamos diabetes hai que ter coidado co azucre. Mellor aquela que está naturalmente nos alimentos. Podedes ler este artigo da Fundación do Corazón para equilibrar o seu consumo.

  1. Aumentar o consumo de froitas e verduras.

A outra cara da moeda. A que nos encherá de nutrientes e vitalidade. As 5 racións son para empezar, de aí ao ceo! Mesmo podemos tentar meter algunha ración extra no almorzo. Que tal unhas  torradas con tomate e  aguacate? Quizais con queixo e  rúcula? En moitos países non diferencian o almorzo do resto das comidas do día. É dicir, comen salgado tamén á primeira hora do día. Non fai falta que sexa todos os días, pero quizais un bo remedio para aumentar o seu consumo. A media mañá e a merenda son as outras dúas tomas de froita obrigada.  Para acabar coa comida e a cea cuxo principal protagonista sexan as verduras. Fervidas, ao vapor, ao forno,  rebozadas (con menor frecuencia), en crema…sempre deliciosas.

  1. Aumentar a actividade física diaria.

Como conclusión, hai que moverse máis! Non pretendemos ser deportistas de elite. Tan só facer unha actividade física adecuada ao noso estado de saúde. Do mesmo xeito que con deixar de fumar, nunca é tarde para empezar. E en canto fagámolo, xa estaremos a recibir beneficios. Poida que os primeiros días só vexamos as  maniotas, pero iso desaparece deseguido. Todas as persoas podemos sacar media hora,  idealmente unha hora, ao día. Se non é así, debemos expor mellor os horarios e buscar ocos para movernos. Facernos cun contador de pasos ou activar algunha  app no móbil pódenos axudar a ter unha idea de cantos pasos damos. Tamén da enerxía que queimamos.  Para facernos unha idea, dise que deberiamos dar 10.000 pasos ao día. E ti? Algunha idea de cantos dás?

Deja un comentario