Experimentos con alimentos para nenas e nenos

Hoxe recompilámosvos unha serie de experimentos que podes facer en familia. Un achegamento diferente aos alimentos. Divertido e estimulante. Exploraremos as súas texturas, as súas propiedades fisicoquímicas… Descubriremos ás pequenas científicas e científicos que temos en casa. Por suposto, tamén os podes facer co alumnado no colexio. Alá imos!

Experimentos para menores de 5 anos.

PLASTILINA CASEIRA. A plastilina é un dos xogos favoritos dos máis pequenos. Separar, moldear, mesturar, dar forma… está demostrado que non só lles divirte, senón que estimula a súa creatividade, a súa  motricidade fina, aumenta a súa capacidade de concentración, etc. Listos para experimentar coas texturas?.
A plastilina caseira é moi fácil de preparar. É unha masa máis branda, pero máis compacta que a comercial, polo que é moi recomendable no primeiro ciclo de educación infantil (ata os 3 anos).
Materiais

  • Fariña.
  • Auga.
  • Sal.
  • Colorante alimentario de diferentes cores.
  • Cunca.

Preparación

  1. Mestura dúas cuncas e media de fariña cunha cunca de sal e outra de auga. Mestura ben todos os elementos.  Amasa coas mans ata que a textura sexa firme e pareza plastilina.
  2. Divide a masa en catro porcións. Engade a cada unha delas unhas pingas de  colorante alimentario de diferentes cores. Recomendamos cores primarias como o vermello, amarelo e azul.  Amasa novamente ata integrar a cor.
  3. Conserva a plastilina en recipientes  herméticos, separados por cores. Antes e despois de usala, así se manterá húmida e flexible.

Podes buscar utensilios como un coitelo sen fío, tapas de botellas… cos que poderán xogar a dar formas á plastilina. Podes deixar que xoguen libremente ou que se inspiren con libros como  Modela con plastilina (editorial Susaeta) ou Crea con plastilina de  Parramon.
Como curiosidade, comentar que se recomenda que as e os menores se limpen primeiro as mans cun pano de mesa e, ao cabo duns 5 minutos, as laven. Ao  amasar a plastilina as mans quéntanse e ao lavalas inmediatamente despois pode producirse un cambio brusco de temperatura 😉

Experimentos para nenas/os de 6 a 8 anos.

LÁMPADA DE LAVA. Non hai pequeno ou adulto que non se quedou un intre  hipnotizado ao ver por primeira vez unha lámpada de lava. Veremos como se pode construír unha lámpada de lava con materiais que temos a man.
Materiais

  • Un frasco de cristal transparente.
  • Aceite de xirasol.
  • Bicarbonato  sódico.
  • Vinagre de mazá.
  • Colorante alimentario e  purpurina. Da cor que máis che guste!
  • Unha cunca e unha culler sopeira.

Preparación

  1. Empezaremos engadindo á cunca catro culleradas sopeiras de  vinagre. Engadímoslle unha gota de colorante alimentario e un chisco de  purpurina (isto último é opcional). E separamos.
  2. Engadimos ao tarro transparente tres culleradas sopeiras de  bicarbonato sódico. Tenta que o tarro que utilices sexa o suficientemente alto para lograr o “efecto lava”. Mellor un tarro baleiro de garavanzos cocidos que un de marmelada.
  3. Enchemos o tarro de cristal con aceite de xirasol.
  4. Agregamos aos poucos coa culler a mestura de  vinagre e colorante/ purpurina.

Listo! Xa podemos gozar da nosa lámpada. Temos que ter en conta que isto é unha simulación e o efecto non dura moito tempo.
Pero que pasa? por que funciona? O  vinagre e o aceite teñen distintas densidades, non se mesturan. O aceite queda na parte superior do tarro. A mestura de  vinagre e colorante vai descendendo aos poucos cara á parte inferior. Cando o  vinagre (ácido) atópase co bicarbonato de sodio (base) empezan a reaccionar. Crean así un efecto  efervescente debido á liberación de burbullas de dióxido de carbono. Estas ascenden polo tarro e ao chegar á superficie desaparecen, volvendo caer novamente a pinga de cor.

Experimentos para nenas/os de 8 a 10 anos.

NÉBOA NUN VASO. Este  facilísimo experimento serve para explicar ás nenas e nenos un dos fenómenos meteorolóxicos que máis lles adoita sorprender: a néboa. Ademais, axúdalles a comprender o ciclo da auga. É importante que se realice coa supervisión dun adulto xa que se traballará con auga quente.
Materiais

  • Auga.
  • Coador.
  • Vaso.
  • Cazo pequeno.
  • Recipiente para xeo.

Preparación.

  1. O día anterior á súa realización, encheremos a cubeta de xeo de auga e ao conxelador. Así dispoñeremos duns cuantos cubos de xeo para repetir o experimento as veces que queiramos.
  2. Poñemos a quentar ata ebulición un pouco de auga.
  3. Enchemos o vaso de auga quente e deixámolo repousar uns 30 segundos.
  4. A continuación, baleiramos a metade do vaso.
  5. Colocamos o  coador con tres  cubos de xeo sobre o vaso.

Xa está! Empezaremos a ver como o vapor que está debaixo dos xeos arrefríase, transformándose en pequenas de auga. Isto denomínase condensación. As pequenas pingas de auga que quedan suspendidas no aire forman a néboa. Este fenómeno non soamente vémolo na néboa, senón que tamén ocorre a primeiras horas da mañá con pequenas gotiñas. Agricultores por todo o mundo, especialmente en zonas secas ou con difícil acceso á auga, teñen sistemas para aproveitar estas gotiñas e regar os seus cultivos.

Experimentos para nenas/os de 10 a 12 anos.

RELOXO DE PATACAS. Se xa non funciona o voso reloxo dixital, é un bo momento para construír un. As nenas/vos  alucinarán ao comprobar como cunhas patacas acéndense os díxitos do contador. Bo, podemos enganalos dicindo que é maxia, pero mellor é explicarlles como funcionan as reaccións  redox. 😊
Materiais

  • Dúas patacas medianas.
  • Dous parafusos recubertos de  cinc ( galvanizados).
  • Dúas moedas de alto contido en cobre (as de 5 céntimos son estupendas).
  • Tres cables de cobre (mellor con pinzas de crocodilo, son máis fáciles de usar).
  • Un reloxo dixital que funcione con pila.

Preparación

  1. Lavamos ben as patacas e secámolas. A cada unha introducímoslle un parafuso e unha moeda de forma tal que sobresaia a metade de cada un. É moi importante que o parafuso e a moeda non se toquen. Nesta pila de pataca uno será o polo positivo e outro o negativo.
  2. Conectamos o primeiro cable do parafuso dunha pataca á moeda da outra pataca.
  3. O segundo cable conectará o parafuso restante (polo positivo) co lado negativo do reloxo.
  4. O último cable conectará a moeda restante (polo negativo) co lado positivo do reloxo.

E… voilà! O reloxo xa marca de novo a hora. Isto é posible x  a que se está producindo unha reacción  redox, redución- oxidación. O parafuso (axente redutor) cede electróns ao axente  oxidante (a moeda). A pataca actúa como electrólito, favorecendo ese movemento de electróns. Desta forma prodúcese a enerxía suficiente para acender o reloxo.
Desde Gadis esperamos que vos gusten estes experimentos. Animámosvos a que os realicedes en casa e que nos contedes que tal saíronvos. Así poderemos seguir construíndo a nosa comunidade #GadisSaludable.
Podedes consultar máis recursos dispoñibles en:

Deja un comentario