Exercicios de memoria III

Na primavera, xa compartimos contigo algúns exercicios sinxelos para mellorar a memoria de adultos e nenos, así como varios hábitos e estratexias para exercitala. Desde Gadis, queremos seguir axudándoche a mellorar a memoria e o verán pode ser unha boa época para poñer en práctica algunha actividade memorística. Sabías que existen distintos tipos de memoria que nos serven para adaptarnos á contorna e ás situacións, e que determinan a maneira de almacenar o recordo no cerebro? Que che parece se che propoñemos unha serie de exercicios para traballar cada tipo de memoria?

Tres tipos de memoria

A memoria está integrada por tres sistemas que, a pesar de que funcionan de maneira individual, interactúan e comunícanse entre si para obter o rexistro completo da información: a memoria sensorial, a memoria a longo prazo e a memoria a curto prazo.

  • A memoria sensorial, tamén coñecida como memoria inmediata, retén a información que procede dos nosos sentidos. A súa duración é inferior a un segundo; con todo, ten moita exactitude. Unha vez procesada, pode eliminar a información ou almacenala noutro sistema. Este tipo de memoria non adoita deteriorarse co paso do tempo e cada sentido conta co seu propio roteiro de rexistro e almacén de recordos. É ela a que se activa cando, por exemplo, un cheiro ou unha canción che evoca algún recordo.

  • A memoria a curto prazo créase a partir da memoria sensorial. Unha vez rexistrada a información, esta permanece na memoria a curto prazo ata que se realice unha acción. Retén os datos e é a base para outro tipo de memorias e procesos cognitivos. Adoita volverse máis lenta co transcurso dos anos, pero a súa capacidade para reter información non adoita alterarse, salvo que sufra algún dano específico. Este tipo de memoria é a que se pon en marcha para resolver problemas, tomar decisións ou en procesos de razoamento e comprensión, por exemplo.
  • A memoria a longo prazo almacena a información de forma prolongada, podendo permanecer nela de maneira indefinida. É a responsable da aprendizaxe, tanto de destrezas como de coñecemento teórico. Pode activarse de maneira automática ou podemos acceder a ela de maneira consciente. Este tipo de memoria é a que adoita verse afectada coa idade porque os elementos crave do proceso (rexistro, almacenaxe e recuperación) son máis vulnerables ao paso do tempo. É a responsable de que non se che esqueza como montar en bicicleta, que lembres os poemas de Rosalía de Castro ou os teus propios acontecementos biográficos.

Exercicios para potenciar os distintos tipos de memoria

1. Memoria sensorial

Os exercicios que traballan a memoria sensorial están relacionados cos posibles estímulos que poden activar cada un dos teus sentidos: auditivos, visuais, olfativos, táctiles e gustativos. Este tipo de exercicios poden axudarche a traballar a túa atención e concentración, xa que terás que centrarte nun só grupo. Por exemplo, podes pechar os ollos e tratar de escoitar todos os sons que hai ao teu redor, tentando diferenciar uns doutros e logo comprobar se os lembras todos. Podes facer o mesmo cos sabores dun prato ou coas distintas texturas da roupa que levas posta ou dos obxectos que teñas preto.

Hai moitos xogos que che permiten traballar este tipo de memoria e son unha boa maneira para gozar en familia: memory, Simón, xogos de secuencias de palabras ou de identificación de cancións, etc. As posibilidades son infinitas!.

2. Memoria a curto prazo

Estes exercicios céntranse en practicar tarefas que requiran a activación da memoria a curto prazo. Podes facelo a través de actividades cotiás como memorizar os números de teléfono da túa familia ou amigos máis próximos, no canto de depender exclusivamente da túa axenda do móbil, ou lembrar algunha lista como a da compra. A lectura tamén é un hábito que che vai a axudar a traballar este tipo de memoria. Non teñen que ser só libros. O xornal pódeche ofrecer moitas posibilidades para activar a túa memoria a curto prazo. Unha noticia con moitos datos pode ser todo un reto para a túa memoria, non che parece? 😉

Queres algo distinto? Por que non buscas unha imaxe con moitos detalles e, tras observala un intre, dáslle a volta e tratas de lembrar todo o que viches? Podes competir coa túa familia e amigos. Tamén podes coller unha baralla, seleccionar unas cantas cartas, colocalas sobre unha mesa e observalas. Dálles a volta e trata de levantalas en orde ascendente ou descendente, ou primeiro as pares e logo as impares. Podes ir cambiando o xogo para non aburrirte.

3. Memoria a longo prazo

A memoria a longo prazo é a que almacena información sobre acontecementos pasados, sobre o noso coñecemento e habilidades. É importante estimulala para que eses recordos se fortalezan e reducir as posibilidades de esquecelos, así como para potenciar o seu funcionamento. Hai xogos como, por exemplo, o Trivial, o Scrabble ou os pasatempos que poden axudar a mellorar este tipo de memoria. Pero ti tamén podes crear o teu tratando de evocar recordos da túa propia biografía ou de acontecementos históricos. Que mellor época que o verán para comprobar quen ten a mellor memoria da familia ou do teu grupo de amigos? Seguro que sairán recordos que se esfumaran da túa memoria e que che encantará recuperar! A canción que soaba aquel verán no que estreaches o carné de conducir, o grupo de amigos dos teus veráns de adolescencia ou a praia na que presenciaches a posta de sol máis impresionante que viches. Bota a vista atrás e fai memoria!

Vas aproveitar algunha velada estival para evocar recordos doutros tempos? Ou talvez decidas memorizar o teléfono desa persoa que acabas de coñecer? Xa sabes que cheiro vai lembrarte este verán de 2020? Calquera oportunidade é boa para exercitar a memoria!

Deja un comentario