Día Mundial contra a Obesidade

O pasado 12 de novembro celebrouse o Día Mundial contra a Obesidade, unha enfermidade que se estendeu de maneira preocupante durante os últimos 30 anos e que se manifesta cada vez a idades máis temperás. De acordo cos datos da OMS, a obesidade alcanzou proporcións epidémicas a nivel mundial e cada ano morren, polo menos, 2,8 millóns de persoas por esta causa. Ata hai relativamente pouco, o perfil da poboación obesa asociábase aos ingresos máis altos, na actualidade, a preponderancia da obesidade entre a poboación con menos recursos é igual ou máis elevada.

En Gadis, levamos case 20 anos traballando na concienciación sobre a necesidade da adquisición de hábitos saudables e de consumo responsable a través do noso programa Alimentes. Unha aposta educativa coa que tratamos de fomentar os devanditos hábitos entre nenos e nenas de 3 a 12 anos proporcionando materiais didácticos específicos e visitando centros escolares de Galicia e de Castela e León. Este ano, a pandemia dificultou os desprazamentos aos colexios, pero tes á túa disposición todo o noso material por se queres utilizalos cos teus fillos e fillas (ou cos teus estudantes). Ademais, apostamos por ofrecerche os mellores produtos frescos na túa compra.

É importante que tomemos conciencia do problema que supón a obesidade e, por iso, hoxe queremos compartir contigo algúns datos e unha serie de consellos sobre a adquisición de hábitos saudables porque, entre todos, podemos evitar que siga crecendo.

Sobrepeso e obesidade en España

O sobrepeso e a obesidade defínense como unha acumulación anormal ou excesiva de graxa que pode resultar prexudicial para a saúde. Segundo a Federación Española de Diabetes (FEDE), calcúlase que un 25% da poboación adulta española ten problemas de sobrepeso ou obesidade e, no caso dos menores, esa taxa chega a superar o 30%. Lamentablemente, estas porcentaxes parecen ir en aumento e prevese que, en 2030, preto de 27 millóns de adultos do noso país sufran algún tipo de problema co seu peso. No que respecta a os máis pequenos, os datos son mesmo máis preocupantes. O Estudo Nutricional da Poboación Española publicado pola Sociedade Española de Cardioloxía a mediados deste ano revelaba que ao redor do 40% dos nenos e das nenas entre 3 e 8 anos ten obesidade ou sobrepeso. España atópase entre os países da OCDE, xunto con Grecia, Malta e Italia, con maior porcentaxe de sobrepeso infantil e adolescente.

A obesidade é unha enfermidade crónica, que, na actualidade, adoita iniciarse na infancia e a adolescencia e que se situou entre as enfermidades non transmisibles de maior incidencia no noso país. As súas consecuencias non se limitan ao ámbito individual, senón que afectan tamén os ámbitos sanitario e económico. Os niveis alcanzados convertéronse nunha ameaza para a sostibilidade do sistema de saúde, converténdose nun problema importante de saúde pública.

Son moitas as causas do sobrepeso e a obesidade infantil, case sempre interrelacionadas entre si: factores xenéticos, hormonais, estilos de vida e influencias ambientais. Con todo, observouse que o estilo de vida é o factor de risco máis elevado. Este incremento alarmante das taxas de obesidade e sobrepeso ten moito que ver cos cambios profundos que se produciron nos hábitos de alimentación e co abandono da nosa dieta tradicional. O consumo de alimentos procesados e bebidas con azúcre foron relegando o consumo de produtos frescos moito máis saudables. Neste sentido, o papel das familias e dos e as docentes é fundamental para educar en hábitos de alimentación saudables e reducir, así, as taxas de obesidade.

Previr a obesidade infantil

A eficacia do tratamento da obesidade é limitada, por iso é imprescindible abordar esta grave problemática a través da prevención na infancia mediante a promoción de hábitos e comportamentos saudables. É verdade que o noso ritmo de vida provocou que, por exemplo, deixemos para comer en familia e que se reduzan eses momentos compartidos nos que ir construíndo unhas rutinas de alimentación adecuadas. Con todo, durante o día preséntanse moitas oportunidades para poder ir educando aos teus fillos e fillas. Só hai que prestar atención e aproveitalas 😉. Aquí che deixamos algunhas ideas:

  • Non se bota de menos o que non se coñece. Como sabes, o padal edúcase e está nas nosas mans decidir que damos a probar aos nosos fillos e fillas. Unha maneira de evitar a paixón polos alimentos menos saudables é atrasar o momento de que os deguste por primeira vez. En idades tempranas non é necesario que tomen produtos lácteos azucarados ou refrescos, non pensades o mesmo?
  • É importante informar e explicar aos máis pequenos a importancia de manter unha dieta variada e equilibrada para cubrir as necesidades nutricionais. Aos poucos, serán eles e elas quen demande alimentos saudables.
  • Se entra polo ollo, cómese mellor. Saudable non quere dicir aburrido. Sabemos que é complicado atopar tempo, pero, ás veces, só é necesario un pouco de creatividade para facer un prato atractivo e divertido: colocar os anacos de froita formando unha cara riseira, simular un pequeno horto no que eles teñen que ir “limpando” as follas ou os vexetais caídos, unha melena que hai que ir cortando… Calquera idea serve para conquistar a súa vista e despois o seu estómago! 😉
  • Fai que participen nas decisións sobre os menús da familia e, se poden axudar a preparalos, moito mellor. Sentirse parte do proceso axudará a que poñan menos pegas ao que se atopen no prato.
  • Exercicio en familia. A todos mos ven ben un pouco de movemento, desde un paseo ou unha volta en bicicleta ata un partido de tenis. Non hai nada como servir de exemplo para que incorporen a actividade física á súa rutina diaria.

Hai moitas maneiras de combater a obesidade desde o núcleo familiar. Seguro que se che ocorren moitísimas propostas. Por que non vides facer a compra en familia para mostrarlles de primeira man as bondades dos produtos frescos e saudables?

Deja un comentario