Datos curiosos para alegrarte o Blue Monday

Achégase o Blue Monday e este ano, en Gadis, en lugar de achegar algún que outro consello para soportalo, propuxémonos darche unha nova perspectiva para arrincarte un sorriso e combater esa suposta depresión que conleva. Hai xa quince anos que a fórmula do psicólogo Cliff Arnall estableceu o terceiro luns de xaneiro como o día máis triste do ano. No cálculo, tivéronse en conta variables como o clima, os días transcorridos desde Nadal, o grao de cumprimento dos propósitos de ano novo, a temida costa de xaneiro ou o tempo que faltaba para que chegasen as seguintes vacacións. Así, presentouse unha ecuación matemática cuxo resultado xa coñeces. Pero é o famoso luns o día máis triste do ano?

É verdade que o final dun período de descanso no que fuches acumulando gastos pode minguar o teu ánimo, pero tampouco son factores que conflúan unicamente en xaneiro, non che parece? Aquí deixámosche algúns datos curiosos que poden desmontar esta formulación e quizais consigan que afrontes con alegría o próximo 20 de xaneiro.

Sabías que a fórmula era parte dunha campaña publicitaria?

Detrás da fórmula presentada por Arnall, atopábase unha campaña publicitaria que buscaba aumentar as vendas dunha axencia de viaxes. A axencia de publicidade Porter Novelli ideou unha estratexia para Sky Travel que tiña como base o feito de que, se a xente cre estar especialmente triste, seguramente aumente a súa disposición para planear e reservar as súas próximas vacacións para levantar o seu ánimo. Tras contactar con varios psicólogos, logrou que Arnall -naquel momento vinculado á Universidade de Cardiff- apoiase a campaña asumindo a autoría do estudo e lanzou unha nota de prensa que anunciaba o achado da fórmula que converteu ao terceiro luns de xaneiro no día máis triste do ano. Que mellor maneira de superalo que programar unha escapada? Esa era a invitación coa que remataban o anuncio e pretendían incrementar as vendas de xaneiro. Convenceute?

Unha fórmula pouco matemática

A fórmula supostamente proposta por Cliff Arnall carece de sentido matemático. Calcula o resultado en función dunha ecuación aleatoria na que se mesturan factores climáticos, económicos, temporais e motivacionais sen referirse á unidade algunha para o seu cálculo:

[ W+(D-d)] xTQ/ MxNA)

Onde W refírese ao clima; D son as túas débedas; d é o teu soldo; T, o tempo transcorrido desde Nadal; Q, o tempo que pasou desde que tentaches lograr unha meta sen éxito; M, a túa motivación; e NA, a necesidade de emprender accións para cambiar o negativo.

Como ves, nesta ecuación produto do márketing mestúranse elementos que non son comparables e hai factores temporais moi variables. Por exemplo, dependendo do momento no que se realice o cálculo, o tempo transcorrido desde Nadal é distinto. Ademais, tendo en conta a natureza dalgúns dos elementos contemplados, cabería pensar que o resultado tería que ser individual. É dicir, cada persoa tería o seu propio Blue Monday, que nin sequera tería que ser luns, ou é que todos realizamos os mesmos gastos e obtemos os mesmos ingresos? Ou abandonamos os nosos malos hábitos e rendémonos ao mesmo tempo? E que, do clima? É igual ano tras ano e en todas partes? Parece evidente que a fórmula obedecía máis a intereses comerciais que a unha vontade real por identificar o día máis triste do ano, pero serías capaz de calcular o teu? Anímaste a propoñer a túa propia fórmula?

Blue Monday, un fito na historia da música

Os luns adoitan considerarse o día máis duro da semana, por iso xa había quen lle cantaba ao Blue Monday antes da consolidación do concepto en 2005. Tomando o título da canción que popularizou Fats Domino na década dos 50, New Order publicou, en 1983, o single que supuxo un fito na música electrónica, converténdose nunha das cancións máis importantes dos 80 e na de 12 polgadas máis vendida da historia.

Esa canción responde, en certa medida, ao concepto de Blue Monday do que estamos a falar porque rende tributo ao día máis triste das vidas dos integrantes do grupo. Tras o suicidio de Ian Curtis que tivo lugar un domingo, os membros de Joy Division reuníronse á mañá seguinte para decidir o rumbo da banda. Decidiron crear un novo proxecto totalmente distinto ao anterior ao que bautizaron como New Order, que naceu un luns, o día máis triste das súas vidas pola perda do seu amigo. Blue Monday é a primeira canción que xurdiu desa nova andaina e que propoñía un novo concepto de música de baile que tivo un gran impacto na música pop e electrónica. Con todo, a composición non sucumbe á tristeza, xa que o discurso escuro da canción é rebatido polo seu ritmo brillante que convida a bailar. É unha forma de superar o drama e comezar de novo tras ese luns tráxico. Unha boa actitude para afrontar o Blue Monday, non crees?

O antídoto para o Blue Monday

Do mesmo xeito que o Black Friday ou o Cyber Monday calaron xa na sociedade, parece que cada vez está máis interiorizado que o terceiro luns de xaneiro é o día máis triste do ano. Aínda que é certo que o Blue Monday foi unha maneira de axudar ao comercio para paliar a costa de xaneiro, xa que se realizan algunhas compras que mitigan a tristeza dese luns, tamén é unha oportunidade para buscar motivos para sorrir.

Por que non aproveitas a escusa do Blue Monday para facer un esforzo e atopar razóns para alegrarte? Ocórreseche algunha idea? Encantaranos que nola contes!

Deja un comentario